På förekommen anledning vill vi påminna våra hyresgäster om hur viktigt det är att man gör sin felanmälan på rätt sätt. Det har förekommit att man istället pratat med sin fastighetsvärd eller annan EdetHus-personal om problemet, och fått uppfattningen att detta förs vidare som en felanmälan. Men då är risken stor att det tappas bort på vägen och inte hamnar i vårt system, och därmed inte heller resulterar i en arbetsorder.

När man felanmäler på rätt sätt, finns felanmälan i vårt elektroniska system och blir då spårbart. Då är det enkelt för oss att se när och vad man felanmält, och kunna följa upp att felet verkligen blir åtgärdat.

Därför vädjar vi till alla våra hyresgäster att först och främst felanmäla via vårt webb-formulär här.

Det går också utmärkt att ringa in felanmälan dagtid 08.00-10.00, telefon 0520-49 41 19, eller skicka ett mejl till felanmalan@edethus.se. Om det är akuta problem utanför kontorstid ringer du 033 – 20 79 83.

Tack på förhand för din hjälp, så att vi på EdetHus bättre kan hjälpa dig när problem uppstår!