Antalet smittade i Covid-19 ökar oroväckande fort, och vi behöver alla göra precis allt vi kan för att undvika smittspridning. Vi på EdetHus har därför infört striktare rutiner när det gäller felanmälningar och åtgärder hos våra hyresgäster. Det betyder att vi i nuläget endast utför akuta åtgärder, vilket i sin tur kommer att innebära en nedprioritering av de ärenden som inte bedöms akuta. Men vi ska göra allt vi kan för att göra vårt arbete så bra och effektivt som möjligt, under rådande omständigheter!

Först och främst: När vår personal måste gå in någonstans, använder vi oss av handskar och munskydd.

VERKSAMHETER: Är det viktigt att felet åtgärdas nu eller kan det vänta?

Vi återgår till att endast utföra akuta åtgärder på våra särskilda boenden (äldreomsorg och LSS), men även på skolor och förskolor. Vi ber er därför vara uppmärksamma på detta när ni felanmäler, och ställa er frågan om det är ett fel som behöver åtgärdas genast, eller om det kan vänta.

Vi inser att detta kan påverka er verksamhet negativt, men vi hoppas också på er förståelse för att vi i nuläget tvingas göra sådana här ”hårda” prioriteringar för att kunna vara så aktsamma som möjligt när det gäller liv, hälsa och smittskydd.

 

Hyresgäst: Om du är sjuk, avboka besök av EdetHus/entreprenör!

Vi kontaktar dig som har pågående ärende hos oss, för att kontrollera att du är frisk. Om du eller någon i din familj är förkyld eller har hosta, feber och andningsbesvär och du tex gjort en felanmälan, så meddela EdetHus så att vi kan boka om. Vi kommer naturligtvis vid akuta ärenden som tex vattenläcka eller elfel även om du är sjuk. Men tänk på att meddela oss så att vi kan förbereda oss på bästa sätt för att inte smittas och sprida smitta vidare.

 

Vi tar endast emot bokade besök!

Kontoret är stängt för ej bokade besök. Är du frisk är du välkommen att ringa och boka ett besök med oss. Det är viktigt att du ringer och avbokar besök om du är sjuk så att vi kan boka in en ny tid när du är frisk. Vi kommer att ha webb-möten där det är möjligt.

 

Gör dina ärenden till EdetHus på webben!

På EdetHus hemsida kan du hantera det mesta som rör ditt boende. Gör dina felanmälningar på vår hemsida. Felanmälan-telefonen 0520-49 41 19 är som vanligt bemannad mellan 08:00-10:00.Du kan även nå oss via e-post till: info@edethus.se. Vid akuta ärenden, som tex vattenläcka, strömlös lägenhet, värmebortfall etc, ring EdetHus växel på tel: 0520-49 41 00 eller utanför kontorstid 033 – 20 79 83.

 

Ta hand om er själva och varandra!